Aviz de Insotire a Marfii Online - Model

Definitie (cod 14-3-6A)


Este formular cu regim special intern de tiparire si numerotare.

1. Avizul serveste ca:

  1. – document de insotire a marfii pe timpul transportului, dupa caz;
  2. – document ce sta la baza intocmirii facturii, dupa caz;
  3. – dispozitie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiasi unitati;
  4. – document de primire in gestiune, dupa caz;
  5. – document de descarcare din gestiune a bunurilor cedate cu titlu gratuit.

2. Avizul de insotirea marfii se intocmeste,

in doua sau mai multe exemplare, de catre unitatile care nu au posibilitatea intocmirii facturii in momentul livrarii produselor, marfurilor sau altor valori materiale, precum si in alte situatii stabilite prin procedurile proprii ale unitatii.

In cazul transferului de bunuri intre gestiunile aceleiasi unitati, dispersate teritorial, precum si al transportului bunurilor cedate cu titlu gratuit (mostre, bunuri date pentru stimularea vanzarii sau testari la locul de desfacere, premii, materiale promotionale etc.) avizul de insotire a marfii va purta mentiunea „Fara factura“, dupa caz.

Pe avizul de insotire a marfii emis pentru valori materiale trimise pentru prelucrare la terti se face mentiunea „Pentru prelucrare la terti“.

In celelalte situatii decat cele prevazute mai sus se face mentiunea cauzei pentru care s-a intocmit avizul de insotire a marfii si nu factura.

3. Avizul de insotirea marfii circula, dupa caz:

  1. la furnizor:
  2. – la delegatul unitatii care face transportul sau al clientului, pentru semnare de primire;
  3. – la compartimentul desfacere, pentru inregistrarea cantitatilor livrate in evidentele acestuia si pentru intocmirea facturii;
  4. – la compartimentul financiar-contabil;
  1. la cumparator:
  2. – la magazie, pentru incarcarea in gestiune a produselor, marfurilor sau altor valori materiale primite, dupa efectuarea receptiei de catre comisia de receptie si dupa consemnarea rezultatelor;
  3. – la compartimentul aprovizionare, pentru inregistrarea cantitatilor aprovizionate in evidenta acestuia;
  4. – la compartimentul financiar-contabil, pentru inregistrarea in contabilitatea sintetica si analitica.

4. Avizul de insotire a marfii se arhiveaza, dupa caz:

  1. la furnizor:
  2. – la compartimentul desfacere;
  3. – la compartimentul financiar-contabil;
  1. la cumparator:
  2. – la compartimentul financiar-contabil

5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al unui aviz de insotire a marfii este urmatorul:

  1. – seria si numarul intern de identificare a formularului;
  2. – data emiterii formularului;
  3. – datele de identificare ale furnizorului (denumire, adresa, cod de identificare fiscala);
  4. – datele de identificare ale cumparatorului (denumire, adresa, cod de identificare fiscala);
  5. – denumirea si cantitatea bunurilor livrate;
  6. – pretul si valoarea, dupa caz;
  7. – date privind expeditia: numele delegatului, buletin/carte identitate (serie, numar), numarul mijlocului de transport, ora livrarii, semnatura delegatului;
  8. – semnatura expeditorului;
  9. – data primirii in gestiune si semnatura gestionarului primitor.


Model de Aviz de Insotire a Marfii

Apasati mai jos pentru a vedea un model de aviz de insotire marfa:

Emitere Aviz de Insotire a Marfii

Cu Fast Factura puteti emite un aviz de insotire marfa in 30 de secunde!


Cea mai simpla solutie de facturare si emitere avize!

Si cum introduc avizul in contabilitate


  1. 1. Il emiti
  2. 2. Il printezi direct sau il salvezi sub forma de pdf.
  3. 3. Oricand poti reveni sa printezi avizul sau poti sa printezi direct pdf-ul salvat
  4. 4. Sau il poti trimite direct pe email furnizorului

Sunt in siguranta avizele mele si restul datelor cu Fast Factura?


Da, Smart Bill Online este un sistem mai sigur decat computerul Dvs personal atat impotriva defectiunilor cat si a virusilor sau a altor atacuri informatice!


Facturarea online poate fi simpla, rapida si practica.

Cu Smart Bill Online ai o solutie de facturare online completa ce acopera toti pasii de la emiterea facturii pana la inregistrarea platii.

Incearca Gratuit